ZIEMIA SANDOMIERSKA

Wrześniowy weekend spędziliśmy zwiedzając Ziemię Sandomierską. Pierwszego dnia, w sobotę, poznaliśmy Sandomierz – jedno z najstarszych polskich miast malowniczo położonych na nadwiślańskiej skarpie, o czym mogliśmy przekonać się podczas rejsu statkiem po Wiśle. Spacerując poczuliśmy urokliwy klimat uliczek i zaułków. Zwiedziliśmy  Kościół św. Jakuba,  zobaczyliśmy jak wygląda wąwóz lessowy, przeszliśmy przez Ucho Igielne. Panoramę miasta zobaczyliśmy z tarasu widokowego Bramy Opatowskiej. Bardzo ciekawą historię miasta poznaliśmy w Podziemnej Trasie Turystycznej oraz Zbrojowni Rycerskiej gdzie stroje, czy też zbroje przenosiły nas m.in. do czasów średniowiecza. W Muzeum Ojca Mateusza przenieśliśmy się wprost na plan zdjęciowy i zobaczyliśmy bardzo realistyczne figury woskowe głównych bohaterów, z którymi mogliśmy zrobić sobie pamiątkową fotografię.

Niedzielne przedpołudnie  spędziliśmy w renesansowym pałacu w Baranowie Sandomierskim. Następnie zwiedziliśmy późnorenesansowy zespół klasztoru Dominikanów oraz ruiny zamku Krzyżtopór w Ujeździe. Ostatnim punktem programu wycieczki był Opatów. Realizacja wyjazdu integracyjno – krajoznawczego dla osób niepełnosprawnych pod hasłem „PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA” odbyła się w ramach realizacji zadania publicznego współfinansowanego ze środków Powiatu Bełchatowskiego