Wycieczka do Krakowa

pobrany plik

W dniu 30 sierpnia 2014 roku udaliśmy się do Krakowa – dawnej stolicy Polski. Miasta o niezwykłej historii, wyjątkowej atmosferze. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Wzgórza Wawelskiego. Później m. in.  Katedra, Groby Królewskie, dzwon Zygmunta, dziedziniec Zamku Królewskiego. Zobaczyliśmy także Ołtarz Wita Stwosza, Bazylikę Mariacką. Zwiedzanie w tym dniu zakończyliśmy w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach. Następnego dnia ruszyliśmy  do jednego z najpiękniejszych parków narodowych –  Ojcowskiego Parku Narodowego. Tutaj m.in. byliśmy w Muzeum Ojcowskiego Parku Narodowego, spacerowaliśmy do Groty Łokietka. Zobaczyliśmy Bramę Krakowską, Maczugę Herkulesa, Kościółek na wodzie.

Powyższa wycieczka była realizacją przez Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym „Kuźnia Życzliwości” w Szczercowie  zadania publicznego „Odkrywamy Uroki Turystycznych Wędrówek” – wyjazd integracyjno-turystyczny dla osób niepełnosprawnych, które było współfinansowane ze środków udzielonych przez Zarząd Powiatu Bełchatowskiego uchwałą nr 135/2014 z dnia 15 kwietnia 2014 roku.